Las Fallas

Vrijdag had ik een bijzonder zware dag achter de rug. Ik heb namelijk een prikaccident gehad op het werk, maar men weet niet of de patiënt leidt aan HIV, hepatitis of andere. Ik moest meteen naar de dokter gaan om de medische geschiedenis van de patiënt te bekijken. Vanwege het feit dat het een SC naald was en ik geen contact heb gehad met het bloed van de patiënt is de kans op eventuele besmetting zeer klein. Om te controleren of de patiënt één van de ziekten had moest een bloedafname worden genomen bij de patiënt en bij mezelf. Dit kon echter niet net voor een weekend (best wel erg vind ik!). Hierdoor kreeg ik twee opties voorgesteld : afwachten tot maandag en hopen dat er niets is of preventief medicatie nemen tegen HIV tot maandag. De medicatie geeft echter veel bijwerkingen, maar ik heb toch voor de veiligheid gekozen. Vrijdagavond ben ik hierdoor ziek geweest. Fingers crossed voor de uitslag maandag dus!

Nog een geluk ging alles de zaterdag veel beter. Het moest echter wel, want ik had die dag 4 uur bus voor de heenweg en 4 uur voor de terugweg tot Valencia. Eenmaal in Valencia hebben we veel rondgewandeld in de stad en zijn we na 10 minuten al het grotendeel van de andere Erasmusstudenten kwijtgeraakt. Rond de middag zijn een ‘petardos spectakel’ gaan zien (synchronisch geluid met kleureffecten). De hele dag worden door groot en klein in alle straten van Valencia petardos gegooid. Het was om doof van te worden, al dat geluid, precies WO III.                                                                                                                                 Voor het middageten zijn we met z’n 5 een heerlijke paella gaan eten. Nadien zijn we naar het Ciutat de les Arts i les Ciencies geweest. Prachtige gebouwen en in het museum van de wetenschappen hebben we mogen genieten van talrijke experimentjes. ‘ s Avonds hebben we een paar andere Erasmusstudenten teruggevonden en zijn we met hen samen gaan eten. Zoveel verschillende nationaliteiten, zoveel verschillende talen. Ik moest op een paar minuten tijd kunnen switchen tussen Frans, Nederlands, Engels en het Spaans. Mijn brain had het soms wat moeilijk om de talen uit elkaar te halen. Om  de dag mooi af te sluiten werden vanaf 00.00 uur  alle houten gemaakte standbeelden voor het feest van Las Fallas in vuur gezet. Alsook konden we er genieten van de zotste vuurwerken ooit. Om 6 uur ’s morgens eindelijk terug in Zaragoza. Zondag wordt ZZZzzzzz dag!

12421861_10153693689538025_649683182_n

Plaats een reactie